סימון כבישים חניות ושטחי עבודה משימה די חשובה אם מהבחינה הבטיחותית ואם זה מבחינת ניהול נכון ויעיל של המקום

כן, בהתחלה ניתן לחשוב לרגע שהועלו כאן מספר נושאים שאין ביניהם קשר (סימון כבישים חניות ושטחי עבודה), אך מייד ניתן לראות ששלושתם קשורים באופן ישיר אם זה מבחינת הבטיחות ואם זה מבחינת הניהול הנכון והיעיל ביותר של המשאבים הזמינים.

נושא סימון כבישים – סלילת כביש חדש או עבודות עפר בכביש ישן, חייבת להסתיים בפעילות של סימון כבישים בצבע עמיד במספר שכבות, כל זאת באמצעות צוותים מיוחדים אשר בעזרת מספר שכבות של צבע מיוחד ועמיד בפני שינויי מזג אוויר קיצוניים של הארץ לא יאפשר לצבע לרדת מן הכביש ויכוון את הנהגים בצורה הבטוחה ביותר במהלך נסיעתם אם זה באמצעות קווים רציפים ולא רציפים, חצים וכל זאת תוך שימוש במספר צבעים שונים של הצבע (לבן וצהוב במידה ועבודות הסתיימו ומדובר על סימון כבישים סופי שיישרת תקופה ארוכה את הנגים או באמצאות צבע כתום, כאשר במקרה זה מדובר על אזור שעדין מבצעים בו עבודות בכביש ולכן הסימון עשוי להשתנות בתדירות גבוהה עד שפעילות באזור תסתיים).

 

נושא סימון חניה וחניונים – בשונה מסימון כבישים, במקרה הזה מדובר על אזור קטן בהרבה, אשר משמש צרכים מקומיים של נהגים של נניח חניון תת-קרקעי (אך לא רק) בעוד שבסימון כבישים לעיתים מדובר על קטעים מאוד ארוכים של קילומטרים של צביעת קווים תוך שימוש בצבעים לבן, צהוב וגם כתום.

בעת סימון חניה משתמשים בצבע לבן לסימון גבולות בין כלי רכב השונים וגם בצבע כחול לצורכי סימון מקומות חניית נכים.

על-פי התקן, בצד של כל מקום חניית נכים, חייב להיות אזור מיוחד לטובת מעלית שבעזרתה יוכל נהג האוטו לצאת ממנו ולהיכנס בחזרה וזאת בשונה ממקומות חניה רגילים, שהמרחק היחיד שנלקח בחשבון בעת ביצוע הסימון, הינו לטובת פתיחת דלתות לצדדים.

 

נושא סימון של שטחי עבודה – בעת סימון שטחי עבודה בדרך כלל מדובר על שטח עבודה של מפעל לייצור של מוצרים מסויימים שבשטח הזה בדרך כלל מתניידים מתקני הרמה כבדים לטובת העברת סחורה ממקום למקום – נניח מאגף הייצור לאגף האריזה וממנו לאגף אחסון או לוגיסטיקה והובלת מוצרים לחנויות ומפיצים ברחבי הארץ.

בוודאי תסכימו איתי שככל ששטח עבודה שמתבצעות בו עבודות כה חשובות וגם מסוכנות, יהיה מסומן בצורה מדויקת ויעילה, העבודה בשטח עבודה שכזה תהיה הרבה יותר בטוחה וגם יעילה עבור עובדי המקום וגם עבור בעלים של המקום.

מידע נוסף בנושא סימון כבישים וחניונים אפשר לקבל באתר http://www.saman.co.il