חשיבות מהנדס בניין בקבלת היתר בניה, מדריך קצר לקבלת היתר בנייה

במדינת ישראל לא ניתן להתחיל פרויקט בנייה מבלי לקבל על כך אישור מהרשות המקומית. למעשה, בנייה בלתי חוקית מוגדרת כעבירה פלילית של כל המעורבים בדבר. לכן, אין שום אפשרות להימנע מההליך הבירוקרטי הסבוך שרק בסופו ייתנן ההיתר המתאים להתחלת הפרויקט. כפי שתבינו מייד, רק התקשרות עם מהנדס בניין מקצועי ומנוסה תאפשר לכם לצלוח את כל השלבים הבירוקרטיים בצורה נכונה ולקבל את היתר הבנייה במהרה.

הקשר שבין המהנדס לתוכנית האדריכלית שלכם

שום פרוייקט בנייה לא כול לצאת לדרך ללא תוכנית אדריכלית מסודרת. זה ברור שהאדריכל הוא איש המקצוע שאחראי על התוכנית, אך ללא אישור סופי שיתקבל על ידי המהנדס שלכם, הפרוייקט לא יוכל לצאת לפועל. המהנדס אמור לפעול יחד עם האדריכל על מנת ליצור את התוכנית האדריכלית המושלמת לפרויקט, כך שהוא יהיה לא רק פרקטי אלא גם בטוח לשימוש. רק תוכנית שכזאת תקבל אתהיתר הבנייההמיוחל שיאפשר לצאת לדרך.

 

על המהנדסלחשב את שטח הבנייה, אחוזי הבנייה המבוקשים ולהחליט אילו הקלות לבקש מהרשות המקומית לטובת הלקוח. כמובן שככל שההסברים חייבים להיות מדויקים ומנומקים כמה שיותר טוב מבחינה מקצועית, כך הסיכוי שיאושרו יהיה גבוה יותר. איש מקצועמנוסה ידע בדיוק כיצד להציג את הדברים, והוא גם ימצאבקשרים טובים עם הרשות המקומית כך שהסיכוי לקבלת ההיתר יעלה פלאים.

תוכנית הקונסטרוקציה

על מנת לקבל היתר בניה יש להגיש בנוסף לתוכנית האדריכלית גם תוכנית קונסטרוקציה (יסודות, יציקות, קירות תומכים וכו'). תוכנית זו יכולה להיות מופקת רק ע"י מהנדס בניין שידוע בכינוי– קונסטרוקטור. איש מקצוע זה לא רק עובד עם האדריכל על התוכנית, אלא גם חותם ומאשר אותה מבחינה סופית לפני ההגשה לרשות לשם קבלת ההיתר. למעשה, עבודההנדסית שאינה מקצועית עשויה לגרום לעיכובים רבים, שכן ברשויות המקומיות לעולם לא יאשרו מבנים שיש איתם בעיה תכנונית שקשורה לקונסטרוקציה.

 

בסופו של דבר, איש הנדסה מקצועי ומיומן ידע להפיק יחד עם האדריכל את כל המסמכים הנדרשים לטובת קבלת ההיתר להתחלת הבנייה, לרבות שרטוטי התכנית בכל קני המידה הנדרשים, חישובי עומסים נדרשים וכמובן, חישוב פסולת הבניין שתפונה לאורך הזמן, חלק בלתי נפרד מהתנאים לקבלת ההיתר הנכסף.

ויצמן אדריכלות והנדסה – קבלת היתרי בניה וטפסי 4

www.waissman.co.il