איך כותבים חיבורים מנצחים לתוכנית MBA?

תוכניות ה-MBA המובילות דורשות באפליקיישן שלהם מהמועמד לכתוב 1-3 חיבורים בנושאים שונים. החיבורים הוא צעד קריטי בתהליך האפליקיישן –  גם מועמד עם ציונים מרשימים ונסיון תעסוקתי עשיר חייב חיבורים מצוינים שידגישו את הכישורים, יכולת ההנהגה, האישיות והאופי שלו, ובעיקר יבדלו אותו ממועמדים אחרים.

הדבר החשוב ביותר בחיבורים הוא להראות את האישיות שלך, אך לעשות זאת בתמציתיות. קח בחשבון שלוועדת הקבלה יש חיבורים רבים לקרוא, ולכן אל תחזור בחיבורים על דברים שכבר נכתבו במקום אחר באפליקיישן שלך ואל תדגיש שוב את ההישגים שפירטת בקורות החיים. הסבר את המטרות שלך בקריירה ואיך הן מתאימות לבית הספר אליו אתה פונה.

אם ישנם פערי זמן בקורות החיים שלך, או אם ציוני התואר הראשון שלך נמוכים, השתמש בחיבור האופציונלי כדי להסביר זאת. מוטב להסביר בצורה ישירה ולא להרבות בתירוצים. קח אחריות על מסלול החיים שלך ועל הבחירות שלך, והתמקד בלקחים שלמדת מהטעויות שלך ואיך התפתחת בזכותן. הסבר מה למדת מהכשלונות שלך אך ללא התבוססות מיותרת בעבר. התמקד באירועים רלבנטיים מהשנים האחרונות ולא מהעבר הרחוק, והראה איך הם מעצבים את העתיד שלך. בעולם העסקים התחרותי, השנים הכי טובות של הקריירה שלך תמיד צריכות להיות לפניך.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שעולם העסקים מתאפיין בשיתופיות, ולכן נסה לבטא בחיבורים שלך איך התכונות האישיות שלך מאפשרות לך להתגבר על אתגרים ואיך החוויות שעברת שיפרו את הכישורים הבין-אישיים שלך. גם שימוש במעט הומור בחיבור שלך הוא דרך מצוינת להראות את הכריזמה הדרושה להצלחה בעסקים.

אם אתם מתקשים להתחיל ולבנות את החיבור שלכם, מומלץ לחפש דוגמאות חיבורים מוצלחים באינטרנט כדי להבין את הכיוון, אך כמובן אל תעתיקו מהם. החיבור שלכם חייב להיות מקורי ואותנטי כדי להראות לוועדת הקבלה את נקודות החוזק שלכם ויכולתכם להנהיג.

בכתיבת החיבור היו ברורים לגבי הסיבה שבגללה אתם רוצים ללמוד MBA, ומדוע אתם פונים דווקא לתוכנית ה- MBA הזו. הסבירו למה אתם מתאימים לתוכנית ומה אתם "מביאים לשולחן". חשבו על הנקודות האלה במשך כמה ימים לפני שאתם ניגשים לכתיבת החיבור, והיו כנים עם עצמכם כדי שהכנות שלכם תשתקף בחיבור.

לאחר שסיימתם לכתוב את החיבור, בקשו מחבר קרוב או עורך מקצועי לעבור עליו. זה יעזור לכם לקבל פידבק ולשפר את החיבור. ודאו כי אתם כותבים חיבורים מקוריים עבור כל בית ספר אליו אתם פונים (כדי שהחיבור יהיה מותאם אישית למאפיינים של בית הספר), והשתדלו לא למחזר חיבורים מתוכנית אחת לאחרת.