בחירת שמלת כלה משימה מורכבת אך בהחלט אפשרית, אילו רק נדע כמה טיפים לבחירתה

עבור כל זוג שעתיד להתחתן, משימת בחירת שמלת כלה יכולה להפוך למשימה די מורכבת ולמשוך למערבולת משפחה שלמה מצד חתן והכלה, כאשר לרוב הנושא קשור לרצונה של הכלה להיראות בצורה יוצאת דופן ביום החתונה שהוא ללא ספק המיוחד במינו (נציין ונאמר, כי בחירת חליפת חתן משימה הרבה יותר פשוטה 🙂 ).

איך לגשת בצורה נכונה לחיפוש שמלת כלה?

לפני כן אמליץ לחשוב ולהחליט על התקציב המקסימלי שיושקע לטובת קניה או השכרת שמלת כלה מרשימה ואיכותית שהולמת את יופיך וגופך.

לאחר שיש החלטה לגבי התקציב, הייתי ממליץ לבקש המלצות מחברות ומכרים למעצבי שמלות כלה וערב וחנויות באזור מגוריך.

אסכים אם תאמרי, כי רוב החנויות ומעצבי שמלות נמצאות במרכז הארץ ואם מקום מגוריך לא מאפשר להגיע לחנויות אלו, לא הייתי ממליץ לפסול אשרות זו על סף, אלא להשאיר למועד מאוחר יותר במידה ולא תמצאי את מבוקשך קרוב לביתך.

 

איפה מחפשים שמלות כלה?

אז לאחר שיש לנו תקציב לרכישת שמלה וגם איזור לחיפושים, אמליץ לבצע מספר חיפושים בגוגל, כאשר בצורה כזו נוכל להיחשף להצעות רבות בתחום שמלות כלה וערב, כאשר הקסם בחיפוש בגוגל בטבטא בכך, שתוצאות ראשונות שרלוונטיות לנו יינתנו באיזור גיאוגראפי שלנו ובכך נוכל לקבל מיידית תשובה לגבי ההצעות באיזור המגורים שלנו.

אז מה נשאר לנו לאחר שבקרנו בכמה וכמה אתרים וראינו קולקציות מרשימות של שמלות בצבעים וצורות שונות?

בטח! – לבקר באותן החנויות, בכדי לחוש את השמלות, למדוד אותן, להתרגש ולהסתכל במראה, להתייעץ עם יועצות בחנות ולהחליט האם השמלות שבחרנו עונות לדרישות שלך.

היה ומשהו מעלה ספק אצלך לגבי בחירות שלך – תמיד ניתן להמשיך במסע החיפושים בחנויות סמוכות ויש לא מעט, יש לציין.

 

האם כדאי להתייעץ עם חברות וקרובות משפחה בעת הבחירה של השמלה?

למען האמת על השאלה הזו עליך לענות בעצמך בלי קשר למה שחושבים ומייעצים לך אנשים אחרים – הרי מדובר על יום מיוחד שלך, אבל אם היית שואלת אותי לגבי מה אני חושב בנושא, בלי לחשוב פעמיים, הייתי ממליץ להתייעץ עם כל מי שאת מכירה וסומכת עליהם.

רק קחי טיפ קטן לדרך – גם אם מישהו לא יואהב במיוחד את בחירתך במשלה כזו או אחרת, הרי היצע או התייעצות עם חברים ומכרים צריכים להילקח בעירבון מוגבל ולהישאר בגדר המלצה בלבד.

 

ומה לגבי העלויות של שמלות כלה?

כן, עלויות הן די שונות לכל שמלה ושמלה (ולא לשכוח בבקשה גם על תכשיטי יהלומים נבחרים ומתאימים לשמלת כלה כולל טבעת אירוסין מרהיבה 🙂 ), כאשר אחרי בדיקה קצרה כמובן תבחיני כי אין במקרה הזה מדובר על מחירים זהים וגם לא דומים משמלה לשמלה, כאשר עלות לשמלה יכולה להתחיל מאלפים בודדים עד לעשרות אלפים שקלים וככל שבחירתך תהיה בשמלה של מעצב מתוך קולקציה חדשה, כאשר אין מדובר על קו ייצור סדרתי של השמלה מדגם מסוים, אלא אחת ויחידה במינה, הרי המחיר רק יילך ויעלה בהדרגה לכיוון של אלפים רבים לשמלה אחת.

אני יודע, יודע – זהו יום מיוחד ועליך להיראות בצורה קסומה ויוצאת דופן ולכן את הבחירה בשמלה האהובה עליך אני משאיר לך :-).

 

מהן חלופות (במידה וקיימות) לבחירת שמלת כלה מתאימה?

יופי ששאלת – אכן, קיימות מספר חלופות בעת בחירת שמלת כלה והן נועדו לכלות שמבקשות לבדוק אפשרות של הוזלת עלויות לשמלה.

אחת החלופות הינה השכרת שמלת כלה לערב אחת ביום החתונה, כאשר במקרה הזה עדיין יהיה צורך לשלם סכום לא מבוטל, אך נמוך בהרבה מהסכום שהיית משלמת בעת הרכישה של השמלה.

החלופה הנוספת הינה רכישת שמלת כלה בחו"ל, כאשר לרוב יהיו אלו אתרי סחר אלקטרוני הפועלים בסין.

במקרה הזה בהחלט ניתן להוזיל משמעותית את ההצואות, כאשר הפעם השמלה תישאר לרשותך גם לאחר החתונה ויהיה ניתן למכור אותה לאחר מכן ולהחזיר חלק מההשקה.

החלופה ההנוספת הינה חיפוש של שמלת כלה יד שניה בארץ באחת מלוחות מודעות.

והנה החלופה האחרונה – בדיקת אתר לסחר אלקטרונה יד שני (אך לא רק) והוא כמובן eBay , כאשר באתר הזה יהיה ניתן למצוא גם שמלות יד שניה וגם שמלות חדשות לבחירתך.

 

לסיכום – תחום של שמלות כלה בפרט ועולם כלות זהן תחום די רחב עם היצע מאוד רחב של שרותים ומוצרים רבים ולכן במאמר זה לא היה ניתן להקיף אותו מכל זוית אפשרית, אבל יחד עם זאת מניח שעשינו קצת סדר בתחום לקראת תחילת סקר שוק תחום שמלות כלה וערב.