סקירת נושאים מעניינים אחרי קריאת פוסט בנושא הסכמי קידום אתרים

שלום חברים

מזמן לא כתבתי בבלוג שלי, אז אנסה כרגע לאזן את יחסי הכוחות ע"י התייחסות למספר תכנים מעניינם שמצאתי לאחרונה ברשת וללא ספק כולם קשורים באופן כזה או אחר אל התחום ושמו הוא לא אחר, אלא שיווק באינטרנט וקידום אתרים.

אז מעניין מצאתי הפעם?

ובכן, הפוסט שאליו הייתי רוצה להתייחס הפעם, זהו פוסט שהופיע באתר של דניאל זריהן ועוסק בנושא די מעניין וחשוב גם יחד – הסכמים הנחתמים בין נותני השרות בתחום קידום אתרים בגוגל ולבין לקוחותיהם.

התובנה הראשונה וחשובה מאוד שעולה מייד בהתחלה, זוהי עובדה שהצעת מחיר איננה בהכרח הסכם קידום אתר בגוגל ולכן לא דנה ברוב המקרים וסוגיות שונות, אשר יכולות לעלות מיד עם תחילת העבודה או בשלב מאוחר יותר במהלך פעילות הקידום של אתר כזה או אחר. לכן כדאי להתייחס לנושא זה בהתאם.

התובנה השנייה שלדעתי כדאי לשים לב אליה, זוהי עובדה שלא ניתן להתחייב לתוצאות ונניח והוחלט כי אכן מתחייבים, כדאי לחשוב מה המתכונת, בה תפעלו במידה וההתחייבות לא תתממש בפרק זמן מסוים – ייתכן ויהיה זה החזר כספי או מתן שרות נוסף למשך פרק זמן מסוים וכד'.

התובנה השלישית קשורה לקישורים, אשר הושגו במהלך הפעילות – ללא ספק כל ספק פועל לפי שיקול דעתו ולפי מה שסוכם מול לקוחותיו, אך אני דוגל בגישה, כי אין להסיר קישורים אלא אם הוסרו ע"י צד שלישי (באתר חיצוני ולא בשליטתכם) ואין לכם כל אפשרות להשפיע על החלטה הזו.

התובנות בנוגע לתקופת התקשרות מינימאלית ואפשרויות יציאה – למרות שמרגע תחילת הפעילות מתחילות להתבצע פעולות רבות במקביל וקשורות באתר העסק, לא ניתן לראות השפעתן באופן מיידי על האתר ועסקיו, לכן נהוג על תקופת התקשרות של שנה ובמקרים נוספים גם על חצי שנה, אך לרוב זוהי יותר נקודה פסיכולוגית וחשובה ללקוח בכדי לקבל החלטה לבחור דווקא בשרות שלך.

מניסיון שלי, שמתי לב שככל שהתקופה הנדרשת ע"י הלקוח וזאת כתנאי לחתימה על הסכם, תהיה קצרה יותר, כך גם היחס שנותן שרות יקבל מהלקוח.

למעשה אני רואה בנכונות של לקוח בחתימה על הסכם ארוך טווח, כסוג של רצינותו כלפי נותן שרות וגם כלפי עצמו.

ללא ספק בפוסט המדובר קיימים נושאים נוספים ומעניינים אף הם, לכן אם תרצו לקרוא את כולו, ניתן לעשות זאת בכתובת הבאה  http://danielzrihen.co.il/seo-contract

 

וזכרו – קודם לומדים להוציא מקסימום ממה שיש ואז קופצים למים עמוקים