סרטון תדמית למה זה טוב – המטרה העיקרית של סרטוני תדמית

נעים מאוד, אני שי. עוסק בהפקות וידאו כבר למעלה מ- 20 שנה.

נשאלת השאלה "סרטוני תדמית – בשביל מה זה טוב?"

אבל לפני שננסה לענות על השאלה הזו, בואו נבין קודם מה זה בכלל סרטון תדמית ומהי מטרתו.

המטרה העיקרית של סרטון תדמית

המטרה היא כמובן בראש וראשונה מטרה שיווקית, כלומר לחשוף את העסק שלכם לכמה שיותר לקוחות בכמה שפחות זמן. אם כך, מה ההבדל בין סרטון תדמית לסרטון פרסום? ההבדל הראשון הוא כמובן במשך של הסרטון.

סרטון פרסום, כמו שאנחנו רואים בטלוויזיה, הוא קצר בהרבה מסרטון תדמית ואורכו נע בדרך כלל בין 5 שניות ל-20 שניות, כי כל שניית שידור עולה המון כסף ולכן מחירו של סרט פרסום בטלוויזיה, יהיה בדרך כלל יקר בהרבה מהפקת סרטון תדמית. בגלל אורכו הקצר, יראה סרטון הפרסום את המוצר לרוב עם איזה גימיק שיווקי, אם באספקט קומי, אפקט נוצץ, או אפילו פרובוקציה, העיקר למשוך את תשומת ליבו של הצופה לאותן שניות בודדות של תהילת המוצר.

לעומתו, סרטון התדמית שאלמנט הזמן המתקתק מגבילה אותו פחות, יכול להביא לצופה צדדים נוספים של המוצר- לדוגמה תהליך היצור המוקפד, טכנולוגיית יצור חדשניות, הצוות המקצועי והאיכותי, יתרונות המוצר על המתחרים, עדויות מלקוחות מרוצים ועוד.

מהו האורך המומלץ של סרטון תדמית?

שאלה טובה – בעבר הפקנו סרטי תדמית שהיו יכולים להגיע ל-6 דקות ויותר, אך בשנים האחרונות אורך הרוח של כולנו הלך והתקצר, ובעיקר הדור הצעיר שרגיל לזפזף כל דבר שלא מייצר לו עניין או סיפוק מיידי.

עובדה זו גרמה לכך שגם סרטוני התדמית הלכו והתקצרו במהלך השנים, כך שלהערכתי אורך סרטוני התדמית הממוצע נכון להיום, נע בין דקה וחצי לשתיים וחצי דקות. אורכו של סרטון התדמית צריך להיקבע בהתחשב בגורמים הבאים: העברת המסר הרצוי מבלי להעיק על הצופים. העמסת יתר של מידע, עלול לגרום לצופים שלנו לעבור הלאה או בקיצור לברוח לדבר הבא.

סרטון תדמית למי זה טוב?!

מי באמת צריך סרטון תדמית, שכידוע הפקתו דורשת חשיבה, זמן וגם לא מעט כסף.

וכן, כל עסק, חברה, גוף ציבורי או מסחרי, כל מי שרוצה לשווק מוצר או שירות ושואף להגיע ללקוחות פוטנציאלים וקהלים רחבים יותר.

סרטון תדמית בהפקה עצמית

יכול בעל עסק לשאול את השאלה: – "למה לשלם כסף למישהו חיצוני שיעשה בשבילי את העבודה? הרי אני מכיר הכי טוב את העסק והמוצרים שלי. מה הבעיה לשים מצלמה או סמארטפון ולצלם את עצמי מסביר על היתרונות של העסק שלי?!"

את התשובות לשאלתו של בעל העסק נתחיל מהמושג: "נראות" (look).

נראות של סרטון שצולם בבית או במשרד, ללא תאורה מתאימה עם רקע לא מוקפד, עם סאונד "מלוכלך" (רעשים של רחוב וכו') יתורגם מיד על ידי הצופה ל"חאפר", כלומר למישהו לא מקצועי שלא כדאי לקנות ממנו שום דבר. אפילו אם אותו אדם הוא מקצוען נדיר בתחומו, הסרטון ישדר לצופים חוסר אמינות.

אבל מהקיצוניות של ה"חאפר" שרוצה להפיק את סרטון התדמית שלו בעצמו כדי לחסוך בהוצאות, בואו לא נקפוץ לקיצוניות השנייה שנקראת הפקת יתר. אם מישהו הקים עסק חדש והוא מרים הפקה של ימי צילום רבים עם מסך ירוק, מאפרת, סטייליסטית, צוות צילום של עשרה אנשים, מרים רחפנים לאוויר ומשקיע באנימציה וגרפיקה מרהיבה בעלויות מטורפות, אבל בסוף מתגלה שלסרט הנוצץ שהוא יצר, אין כיסוי ביכולותיו של בעל העסק, יכולה להיות לכך השפעה הפוכה.

אז לסיכום: איך עושים את זה נכון? מאיפה מתחילים? וכמה זה עולה לנו?

את כל זה תוכלו למצוא במאמר הבא באתר שלי: https://shay-shlomi.com