בחירת מזוודות לקראת נסיעה – מספר עקרונות בסיסיים שיבטיחו בחירת מזוודה איכותית

היום עם השמיים הפתוחים רבם מאיתנו מבלים לפחות שבוע בכל שנה בחוץ לארץ ואם אנו כבר מדברים על נסיעות לחו"ל, אז בוודאי שאחד הנושאים הקשורים לנסיעות מלבד רכישת כרטיסי טיסה ובחירת מלון איכותי, זהו הנושא של בחירה ורכישת מזוודות איכותיות ואמינות שישרתו אותנו שנים רבות ללא צורך להחליף אותן בכל שנה מסיבות שונות.

אז אנו מסכימים על חשיבבות הנושא בוא וננסה יחד להבין לאיזה דברים יש להתייחס בכובד ראש בעת בחירת מזוודה טובה ואיכותית?

קודם כל הייתי ממליץ על החלטה לגבי המזוודה שאנו רוצים לרכוש – האם תהיה זאת מזוודה קשיחה ועשויה מחומרים קשיחים ועמידים בלחצים או ההפך – נלך דווקא על מזוודה רכה איכותית שלמרות היותה רכה, אדיין כוללת חלק שהוא קשיחה בכך שומר על צורתה וגם על תכולתה של המזוודה.

למעשה ולפי היכרותי מקרוב של המוצרים השונים הנמכרים היום בשוק תיקי נסיעה ומזוודות – כל המוצרים שהיום משווקים הם באיכות מאוד גבוהה, אם כי ללפעמים ניתן לראות מוצרים שאיכותם טעון שיפור ולכן אחת ההמלצות החשובות היא שממומלץ ואפילו כדאי להגיע לחנות ולרואת את הסחורה, להרגיש אותה, לדבר עם המוכים במקום ולבקש מהם חוות דעת.

אז נכון שאיש מכירות מעוניין למכור מכל טוב שיש בחנות המזוודות והתיקים שלו, אך מצד השני כאשר אתם ניצבים מולו תוך משאל בדבר איכותה לש מזוודה כזו או אחרת, סביר להניח שיידע להמליץ המלצה אמתית לגבי המוצרים שלו בעוד שיש לקחת בחשבון שבעל החנות ירצה גם לשמור על המוניטין שלו ולכן סבירות שימליץ על מוצר לא איכותי, נמוכה ביותר.

ועכשיו בוא ונדבר על מספר נושאים שהייתי ממליץ לבדוק בעת רכישת המזוודה.

אחריות – אחריות על המזוודה היא די חשובה בהנחה ותוך כדי נסיעה עוברות המזוודות דרך ארוכה ממסוע בשדה תעופה עד לבטן המטוס וחזרה אליכם.

אחריות מינימלית כיום היא באורך שנה אחת, כאשר לעיתים ניתן לראות בשוק מזוודות שאחריות שלהם ארוכה יותר, כאשר ללא ספק הנושא ישפיע על המחיר הסופי של המזוודה, אך לעיתים זה שווה את זה.

 

ידית נסיעה – כן, ידית נסיעה למרות שזה נשמע לא כל-כך חשוב, זהו נושא מאוד חשוב, כאשר בדרך כלל מדובר על ידית טלסקופית ונפתחת ומאפשרת להסיע מזוודה בכלות רבה.

מומלץ מאוד תוך בחירת מזוודה לפתוח ידית ולרואת האם אורכה מתאים לכם, כמו כן יש לשים לב למידת הקשיחות של הידית שלא תתעקם מעומס תוך כדי נסיעה לבית מלון או שדה תעופה.

 

גלגלי נסיעה – אחד הנושאים שיכרעו לגבי בחירת המזוודה זהו ללא ספק גלגלי נסיעה. הרי ככל שינועו חלק יותר, כך גם בקלות יתר תוכלו להעביר מזוודה ממקום למקום.

קחו בחשבון שגלגלים הם די בולטים ולכן תוך כדי העברות יוכלו להיסדק, לכן מומלץ לבחון מקרוב את מידת החוזק שלהם וגם אופן שהם מחוברים לחלק התחתון של המזוודה.

 

חלוקה לתאים – נוחות מעל לכל ולכן חלוקה נוחה לתאים בהחלט יכולה ללמד אתכם האם המזוודה תהיה נוחה לצרכים האישיים שלכם.

בוודאי תוכלו לרואת מזוודות עם תא העיקרי שיכלול את כל החפצים שלכם ועוד תא נוסף בצד לניירת נניח וכד', אך יחד עם זאת בוודאי תוכלו למצוא מזוודות של חלוקה ליותר משני תאים בלבד – הכל עניין של טעם וצורך עתידי שלכם.

 

אפשרות לנעול תאים – כן, אחת האפשרויות החשובות זאת האפשרות לנעול תאים של המזוודה שנבחר באמצעות מנעול תליה קטן שייתן לנו הרגשה שאף אחד לא יפתח אותה, אם כי לעיתים הנעילה יכולה להוות בעיה כאשר לאחר מסירתה של המזוודה בשדה תעופה, ירצו לפתוח אתוה לטובת בדיקות בטחוניות.

בהקשר לזה יש לציין שכיום קיימים מנעולים מובנים במזוודות חדשות, אשר מאושרים על-ידי ארגון בינלאומי לבטיחות בתעופה, כאשר הנעול ננעל באמצעות קוד שאנו יוצרים באופן אישי, אם כי לכל המנעולים האלו קיים קוד אחד ראשי (סוג של מפתח מאסטר) שידוע למחלקת בטחון בכל שדה תעופה בעולם.